Twitters reputatie zat overname in de weg

Twitter heeft over het algemeen een prima reputatie als bedrijf, maar als social media netwerk is de reputatie van Twitter veel minder goed. Twitter wordt doorgaans gezien als een broeinest voor online pesterijen en scheldpartijen, aangezien er veel ruzie gemaakt wordt op het social media netwerk en er ook veel mensen gepest worden op Twitter. De reputatie van het social media netwerk maakt het voor veel bedrijven zelfs een stuk minder aantrekkelijk om Twitter over te nemen.

Disney: slechte reputatie een van de redenen om afscheid te nemen

Disney was een tijdje geleden nog in de race om Twitter over te nemen, maar besloot dit toch niet te doen. Deels is dit gekomen door de slechte reputatie van Twitter op het gebied van online pesterijen en scheldpartijen. Disney had al twee zakenbanken ingehuurd om een bod te doen op Twitter, maar ging zich plotseling zorgen maken om de reputatie van Twitter.

Als bedrijf dat helemaal gericht is op gelukkige families en een goed imago heeft op dit vlak, besloot Disney uiteindelijk toch niet geassocieerd te willen worden met Twitter. Disney trok zich terug en uiteindelijk volgden meer bedrijven, waardoor Twitter alleen achter bleef. Of deze bedrijven ook afhaakten door de slechte reputatie van Twitter, is niet bekend. Mogelijk heeft het een beetje meegespeeld, maar zijn er ook andere redenen geweest om de overname uiteindelijk niet door te laten gaan.

Twitter al langer onder vuur voor wegkijk-beleid

Twitter ligt al langer onder vuur door het passieve beleid op het gebied van online pesterijen, scheldpartijen en bedreigingen. Velen vinden dat het social media netwerk niet voldoende doet om pesterijen te voorkomen en pesters te laten verdwijnen van het online platform, waardoor er veel negativiteit heerst op Twitter. Wil het bedrijf nog enige kans maken op een overname, dan is het belangrijk dat hier iets in verandert.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *